Dieta
Grįžti į sąrašą
8 pavojai laikantis netinkamai subalansuotos dietos

8 pavojai laikantis netinkamai subalansuotos dietos

Gerai subalansuota mityba gali padaryti stebuklus, iš esmės pakeisti žmogaus išvaizdą, sveikatą, suteikti pasitikėjimo savimi. Vis dėl to, laikantis dietų kyla tam tikrų pavojų. Neprofesionalus mitybos planas, kraštutinės priemonės, badavimas gali sutrikdyti sveikatą ar dar labiau pakenkti išvaizdai. Štai dažniausiai tykantys pavojai, jų yra aštuoni:

1. Depresija ir nerimas. Nesubalansuota ar labai mažo kaloringumo dieta gali paveikti jūsų sugebėjimą mąstyti, susikaupti, mokytis, dirbti. Tyrimais įrodyta, kad ilgos netinkamos dietos ar badavimas gali paskatinti tokius psichikos sutrikimus kaip nerimas, depresija, nemiga, dirglumas ir nervingumas.

2. Silpna imuninė sistema. Organizmas, kuriam trūksta maistinių medžiagų yra per silpnas, kad atlaikytų įvairių virusų ir bakterijų atakas. Organizmui be vitaminų, mineralų, skaidulų ir kitų elementų, gali pakenkti net tokie veiksniai kaip užterštas oras, konservantai. Pasekmės gali būti ilgalaikės.

3. Didesnė insulto rizika. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad veganų dietos gali šią riziką padidinti. Tikriausiai įdomu kodėl, juk veganai valgo sveiką, šviežią ne gyvūlinės kilmės maistą. Tiesa ta, kad daugelis veganų mitybos mėsos pakaitalų savo sudėtyje turi natrio ir sojos, kas kelia kraujo spaudimą.

4. Širdies problemos. Dietos, kurios žada itin greitai prarandamus kilogramus negali būti geros organizmui. Dažniausiai, nukritę kilogramai tėra skysčiai, kurie greitai sugrįžta. Tačiau, toks greitas svorio netekimas gali būti visiškai realus, tik gaila, kad nesveikas organizmui. Greiti ir dideli kūno masės pokyčiai sąlygoja aritmiją (širdies ritmo sutrikimą).

5. Viduriavimas. Tai vienas iš dažniausių šalutinių detoksikacinės dietos poveikių. Detoksikacija organizmui yra labai naudinga, retkarčiais išvalyti organizmą patariama visiems. Tačiau, ilgai laikytis detoksikacinių dietų negalima. Jūs ne tik negaunate pakankamai maistinių medžiagų, bet ir prarandate jų, dėl dažno ėjimo į tualetą. Tokiu būdu alinamas organizmas.

6. Maisto medžiagų trūkumas. Kiekviena maisto grupė vaidina svarbu vaidmenį mūsų organizme. Mums reikia baltymų, vitaminų, mineralų, skaidulų, angliavandenių, riebalų ir net cukraus. Taigi, galite lengvai patikrinti ar dieta draudžia bent vieną iš šių maistinių medžiagų.

7. Plaukų slinkimas. Tai dažniausiai pasitaikantis veiksnys, besilaikant netinkamos dietos. Plaukų slinkimas yra pirmas požymis, kad jūsų organizmas išsekęs, trūksta vitaminų ar mineralų. Žinoma, jūs nenupliksite per vieną naktį, tačiau jei žadate badauti, galite pamiršti apie sveikus ir gražius plaukus.

8. Raumeninio audinio praradimas. Netinkama ar blogai subalansuota dieta ne tik pašalins skysčius ir vertingas medžiagas iš organizmo, bet sunyks ir raumenukai. Iš tiesų, kai žmogus nustoja maitintis, viskas, ką organizmas kaups „juodai dienai“ bus riebalai. Kai sugrįžtama prie įprastos mitybos, viskas kas suvalgoma panaudojama raumenų audiniams atstatyti. Bėda ta, kad anksčiau sukaupti riebalai vis dar egzistuoja ir kiekvieną minutę priaugama vis daugiau svorio.
 

Susiję straipsniai
Komentarai