Mityba
Grįžti į sąrašą
Ar tik vartojant baltyminius maisto papildus galima užsiauginti raumenis?

Ar tik vartojant baltyminius maisto papildus galima užsiauginti raumenis?

Dabartinę informaciją apie raumenų masę auginti padedančius baltymų šaltinius ne visada lengva fiksuoti. Baltymai – pagrindinis raumenų statybos šaltinis ir tai gali patvirtinti kiekvienas kultūristas veteranas.

 

Pradedantieji, įsidėmėkite: jei sportuojate norėdami užsiauginti raumenų masę, tačiau nesuvartojate reikiamo kiekio baltymų, nepajusite jokios žymesnės naudos, nesvarbu, kiek pastangų dėsite sportuodami.

 

Taigi, kodėl baltymai tokie svarbūs ir kuriuos baltymų šaltinius vartoti, norint pasiekti gerų rezultatų? Išsiaškinkime.

 

Baltymai – tai makromolekulės. Jų sudėtyje yra amino rūgščių. Tam tikros amino rūgštys, išsiskiriančios virškinimo metu skaidant baltymus, panaudojamos tūkstančiams organizmo funkcijų. Baltymai reikalingi ne tik norint didinti raumenų masę. Jie taip pat labai svarbūs siekiant atstatyti pažeistą raumeninį audinį po traumų.

 

Kokie baltymų šaltiniai patys geriausi?

·        Kiaušiniai – vienas puikiausių baltymų šaltinių. Be to iš jų galima pasigaminti įvairiausių patiekalų. Kiaušinius patariama valgyti pusryčių metu, tai puikus būdas energingai pradėti dieną.

·        Liesa raudona mėsa – šiandien daugelis mėsos atsisako, tačiau tai puikus baltymų šaltinis. Be to raudonoje mėsoje gausu ir kitų maistinių medžiagų. Kodėl gi pietums nepasimėgavus jautienos filė, kad pasiektumėte dar geresnių rezultatų sporte. Paukštiena lygiai taip pat svarbi ir jos privalumas: mažai riebalų, daug baltymų.

·        Pienas – 250ml pieno turi apie 8g baltymų. Taip pat piene yra 80% lėčiausiai pasisavinamo baltymo kazeino. Gali praeiti daugiau nei 4 valandos, kol kazeinas pilnai suvirškinamas ir skrandyje virsta žėlė formos drebučiais. Jis padeda organizmui ilgiau išlikti anabolinėje stadijoje. Pieno galite pilti į baltyminius kokteilius ar dribsnius ir t.t.

·        Žuvis/jūros gėrybės – raumeninės masės augimą galite pagerinti suvalgydami skardinę tuno. Lašiša, menkė ir otas taip pat puikus pasirinkimas. Šioje žuvyje yra omega – 3 riebiųjų rūgščių, kurios atlieka tam tikrą vaidmenį auginant raumenis.

·        Riešutų sviestas/riešutai – juose yra baltymų. Tik rinkitės riešutų sviestą, kuriame nėra perdirbtų riebalų.

·        Grūdėta varškė – ilgai virškinama, joje yra natūralaus gliutamino.

·        Išrūgos – išrūgų baltymai tai aukščiausios rūšies baltymai, kuriuos galite sudėti į savo organizmą.

 

Egzistuoja daugybė maisto papildų, padedančių auginti raumenų masę, bet kodėl gi nepasikliovus natūraliais baltymų šaltiniais ir neužsiauginus raumenų kur kas sveikesniu būdu.

 

Šaltinis: www.fitness.com

Susiję straipsniai
Komentarai