Mityba
Grįžti į sąrašą
Arbata kenkia organizmui?

Arbata kenkia organizmui?

Egzistuoja keletas nuomonių apie arbatos neigiamas savybes. Taigi, egzistuoja tos neigiamos taip visų mėgstamo gėrimo – arbatos savybės ar ne.

Po vandens, arbata yra dažniausiai pasaulyje geriamas gėrimas.

Per metus vien Naujojoje Zelandijoje vienas asmuo vidutiniškai suvartoja 950g arba šiek tiek daugiau nei kilogramą arbatos. Australijoje tik 700g, o štai Anglijoje, kaip nekeista, net 2.24kg.

Visgi, daugiausiai arbatos per metus suvartoja airiai, 2.96kg, tai būtų 1,184 puodeliai arbatos per metus.

 

Kofeinas

Arbata – tiek žalia, tiek juoda – abi jos turi kofeino. Tačiau, tai tik pusė tos kofeino dozės, kuri randama kavoje, apie 30 – 55mg puodelyje.

Per dieną patartina suvartoti ne daugiau 300mg kofeino (nuo penkių iki šešių puodelių juodosios arbatos), kitu atveju gali pasireikšti šalutinis poveikis.

Saugiai vartojama arbata, joje esančio kofeino dėka, gali padėti gerinti protinę veiklą. Iš tiesų arbata stimuliuoja visai kaip kava, skirtumas tik tas, kad išgėrus arbatos jūs kuo ramiausiai miegate naktį.

 

Kofeino kiekis kai kuriose arbatos rūšyse ir kavoje:

·        Žalioji arbata 30mg

·        Olong‘o arbata 40mg

·        Juodoji arbata 55mg

·        Arbatinis šaukštelis kavos 85mg

·        Latte 270mg

 

Arbata – diuretikas?

Plačiai paplitęs mitas, kad arbata yra diuretikas. Nors kofeinas pasižymi diuretinėmis savybėmis (į organizmą patekus kofeino suintensyvėja inkstų kraujotaka), jums prireiktų suvartoti šešis puodelius arbatos vienu prisėdimu, kad pajustumėte diuretinį poveikį. Arbatos privalumas tas, kad ją galite įskaičiuoti į per dieną išgeriamą skysčių kiekį.

 

Geležies pasisavinimas

Įvairūs mūsų organizmui reikalingi elementai, taip pat ir geležis, gali būti nepakankamai pasisavinami dėl arbatos kaltės. Pagrinde ji trukdo geležies pasisavinimui iš augalinių produktų, bet ne iš mėsos.

Žmonės, kurių organizmui trūksta geležies arba kurių organizmui gali trūkti geležies – vaikai, paaugliai, premenopauzę išgyvenančios moterys ir vyrai, sulaukę daugiau nei 75 metų amžiaus turėtų vengti arbatos valgymo metu ir valandą po jo, kad sumažintų geležies nepasisavinimo riziką.

 

Arbata kenkia dantims?

Štai kitas stebinantis faktas apie arbatą: arbatos sudėtyje yra fluorido (arbatmedis pasisavina fluoridą iš dirvos ir pastarasis susikaupia šio augalo lapuose). Taigi, tuose regionuose, kur nėra fluoruoto vandens arbata gali būti puikus fluorido šaltinis.

Fluoridas naudingas kaulams ir apsaugo dantis nuo gedimo. Tyrimai parodė, kad kai kurios populiacijos, reguliariai geriančios arbatą, dažniau turi sveikesnius dantis.

To priežastis fluoridas, apsaugantis dantis nuo ėduonies; taninai, mažinantys rūgšties prasiskverbimą pro emalį; ir flavonoidai, slopinantys bakterijų turinčių apnašų kaupimąsį ant dantų paviršiaus.

Kita vertus, yra ir keletas blogų naujienų: arbata laikui bėgant gali pakeisti dantų spalvą, lygiai kaip ir kava bei raudonas vynas. Tad gerdami arbatą nepamirškite dažniau valyti dantis.

 

Šaltinis: www.healthyfood.co

Susiję straipsniai
Komentarai