Dieta
Grįžti į sąrašą
Dieta: lėtai, bet užtikrintai

Dieta: lėtai, bet užtikrintai

Apmaudu, kad su amžiumi tenka įsitikinti, kad mus nepastebimai palieka buvęs jaunatviškas grakštumas. Štai, nežinia kur dingsta plokščias pilvas ir raumeningos kojos, kurios dar visai neseniai mums atrodė stabiliai nesikeičiančios. Vietoj to, veidrodyje atsispindi apsunkę ir išsiplėtę į šonus kontūrai. Patikėti tokia nemalonia metamorfoze visai nesinori. Bet po kurio laiko negailestinga lemtis pateikia mums materialų patvirtinimą: vieną „nuostabią“ dieną mes nebegalime užsisegti mylimiausio sijono, o kelnės, pirktos tik praėjusią vasara, neužlipa aukščiau kaip iki klubų vidurio.

 

Tokia apverktina padėtis verčia susimąstyti apie ateitį. Vieni pasiduoda iš karto: jie nuolankiai eina į parduotuvę ir perka vienu numeriu didesnius nei anksčiau drabužius. Kiti, drąsesni ir ryžtingesni (čia apie mus!) pakyla į kovą su nereikalingais kilogramais. Pirma, nuo ko jie pradeda – tai, žinoma, dieta.

 

Dietų šiais laikais prigalvota daugybė – bet kokiam skoniui ir kantrybei. Tačiau kai kurios iš jų visai ne tokios jau „nekaltos“, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Pavyzdžiui, populiarios keletą metų atgal „bado“ dietos seniai pripažintos neefektyviomis ir dar daugiau – pavojingomis. Jos veikia organizmą, kaip stiprus stresas, neigiamai atsiliepiantis ne tik fizine, bet ir psichine prasme. Žinoma, kad alkani žmonės būna pikti, agresyvūs ir be to aseksualūs.

 

Pastaruoju metu madingomis tapo subalansuotos žemo kaloringumo dietos. Jų bendra energetinė vertė nesiekia 1500 – 1600 kcal per parą. Tuo metu organizmas aprūpinamas visomis būtinomis medžiagomis, riebalinis sluoksnis palaipsniui mažėja. Tokioms dietoms priklauso, pavyzdžiui, kai kur labai populiari daktaro Bauerio programa. Jos esmė: tris dienas viduryje mėnesio žmogus turi riboti maistą. Tokiu pačiu principu veikia ir žinoma „manekenių dieta“. Reguliariai laikantis šių dviejų dietų per mėnesį gali pavykti atsikratyti 2 - 3 kilogramų.

 

Daugeliui toks rezultatas gali pasirodyti nelabai efektyvus, juk yra daugybė programų, kurios užtikrina svorio kritimą iki 10, o kartais net ir iki 12 kg per mėnesį. Tačiau nereikia pamiršti, kad baigę laikytis tokių dietų, žmonės „atsivalgo“ už visas savo alkanas kančias. Tai psichologiškai determinuota (nulemta) reakcija, kurios pasekmė: svoris grįžta. Dėl šios priežasties gydytojai pataria atsisakyti „ekstrinių“ dietų, kurios sukurtos specialiai tam, kad per rekordinį trumpą laiką „numestumėt“ rekordinį kiekį kilogramų.

 

Dietologai tvirtina, kad žmonės, pasiruošę laikytis dietos, neturi pamiršti pagrindinio lieknėjimo principo: „Letai, bet užtikrintai“. Būtent todėl žmonės dabar atsisako „žiaurių“ alkanų dietų ir vis dažniau susidomi ilgalaikėmis (ir mažiau pavojingomis) programomis, tarp jų įterpdami „iškrovos“ dienas.

Susiję straipsniai
Komentarai
Inga 2013-01-21 22:10
Super! Vienareiksmiska tiesa!!! Isbandziau ivairiausiu dietu .faktas tas kad numest lengvai galima ir greitai .ooooo gryzta stories su kaupu geriausias dieta sportas!!