Mityba
Grįžti į sąrašą
Ką suvalgyti po treniruotės?

Ką suvalgyti po treniruotės?

Dažnai tenka girdėti, kad po treniruotės jokiu būdu negalima valgyti, kitaip visos pastangos nueis veltui ir nebus jokių rezultatų. Iš tikrųjų tai ne visai taip. Tai tik eilinis mitas. Pasibaigus treniruotei valgyti ne tik galima, bet reikia. Svarbiausia – žinoti, ką būtent reikia valgyti ir kokiais kiekiais.

 

Visų pirma, imkime ir išsiaiškinkime priežastis, kodėl po treniruotės vis dėlto reikia valgyti. Svarbu atsiminti, kad nei vienos treniruotės tikslas nėra toks, kad žmogus visiškai netektų jėgų ir išsektų. Todėl drausti valgyti pasportavus, mažų mažiausiai, yra neprotinga. Be to visi baltymai ir angliavandeniai, suvalgyti per pirmąsias dvidešimt minučių po treniruotės, bus kaip mat organizmo sunaudoti raumenų atstatymui ir raumenų masės padidinimui, o ne tam, kad pamaitintų riebalines ląsteles, kurias kaip tik ir naikiname fitneso ir aerobikos treniruotėse. Todėl jei po treniruotės pavalgysite, tai jums nepakenks, tiesa, yra svarbi sąlyga – maistas turi būti teisingas.

 

Taigi kuo galima pasistiprinti po aktyvių fizinių krūvių?

 

Alkio numalšinimui, visų pirma, tiks turtingas baltymais ir angliavandeniais maistas. Organizmas labiausiai apsidžiaugs gavęs angliavandenių skystama pavidale, ypač jį pradžiugins vynuogių ar spanguolių sultys, nes šiuose gėrimuose ypač daug yra gliukozės. O štai kavos ir arbatos reikės atsisakyti, toks pat likimas laukia ir kitų turinčių kofeino produktų. Po treniruotės turi praeiti ne mažiau kaip dvi valandos, tik tada galėsite išgerti puodelį kavos ar arbatos užkąsdami šokoladiniu sausainiu. Ir visa tai todėl, kad kofeinas suaktyvina organizme procesus, neleidžiančius panaudoti baltymo raumenų atstatymui. Jei norisi ko nors pakramtyti, tai drąsiai galima valgyti ryžius, makaronus, duoną ir kitą angliavandeniais turtingą maistą. Svarbiausia – stebėti, kad maiste nebūtų riebalų. Taigi apie sumuštinį su sviestu teks pamiršti, o štai palepinti save ryžiais su daržovėmis visai galima. Taip pat galite suvalgyti sumuštinį su virta vištos krūtinėle, juk joje yra taip reikalingų organizmui baltymų. Kiaulienos ir jautienos geriau atsisakykite.

 

Po treniruotės pieno produktus reiktų vartoti atsargiai, nes juose dažnai yra nemažai riebalų. Dažniausiai, ne mažiau, kaip penki procentai. Todėl prieš išgerdami stiklinę pieno ar jogurto, o taip pat prieš pasistiprinant varške ar sumuštinuku su sūriu, reikia išsiaiškinti, koks to produkto riebumas.

 

Tačiau, taisyklė „Po treniruotės maistas turi būti be riebalų”, kaip ir bet kokia kita taisyklė, turi savas išimtis. Šiuo atveju išimtis yra riebi žuvis, kurią drąsiai galima valgyti net po fitneso treniruotės, tik žuvis neturėtų būti kepta. Jei laikysitės šių rekomendacijų, jūsų treniruotės bus dar efektyvesnės ir naudingesnės.

 

Taigi mitą apie maisto kenksmingumą po treniruotės išsklaidėme ir dabar galima tvirtai pasakyti, kad fitnesas ir maistas – du, vienas kitą papildantys dalykai. Gerų treniruočių ir gero apetito!

Susiję straipsniai
Komentarai
2012-06-02 00:03
Lina 2012-06-07 18:16
Kai sakote, kad tinka duona,kalba turbut eina tik apie tamsia bemiele duona?
Arnas 2013-03-13 14:14
Po treniruotės valgykite troškintą Afrikinį šamą - sveika, gardu, lengvai virškinama. Jį pristato pagal užsakymus internete. Ieškokite google daugiau info