Mityba
Grįžti į sąrašą
Kaip lieknėti valgant mėsą

Kaip lieknėti valgant mėsą

Turiu nedidelį antsvorį, todėl nuolat bandau laikytis įvairių dietų, daugiau judėti. Daug kur esu skaičiusi, kad lieknėjant geriau atsisakyti mėsos arba keisti ją kitais maisto produktais. Kitur rašoma, kad liesa mėsa nedaro įtakos svoriui. Bet kuriuo atveju mėsos atsisakyti negalėčiau. Taip pat esu įsitikinusi, kad gyvenant mūsų klimato zonoje ji būtina sveikatai. Norėčiau sužinoti, kokias mėsos rūšis geriausia rinktis laikantis dietinės mitybos. Ačiū už atsakymą. Vilija, 42 m. 

 
Pataria mėsos technologijų specialistė Rasa Dapkevičienė
 
Pagal paskutinius Lietuvos statistikos departamento duomenis, Lietuvoje antsvorio turi kas trečias, o nutukęs yra kas septintas gyventojas. Norint numesti svorio ar išlaikyti vasarą padailintas kūno linijas, nebūtina save kamuoti drastiškomis dietomis. Tereikia pasidomėti naudingomis jau vartojamo maisto savybėmis ir toliau rinktis mėgstamus produktus.
 
Vienas iš dažniausiai pasitaikančių stereotipų, kad norint palaikyti dailias kūno linijas yra būtina sportuoti, tačiau iš tikrųjų net nedidelis pokytis maisto racione gali padėti laimėti daugiau nei 70% lieknėjimo kovos. Dažnas skundas – laikantis dietos reikia atsisakyti mėsos. Visiškai nėra būtina imtis priemonių, dėl kurių vėliau juntamas silpnumas. Nenorintiems atsisakyti minkštos, sultingos mėsos, rekomenduoju kalakutieną, kuri yra pati sveikiausia paukštienos rūšis. Ši mažai cholesterolio turinti mėsa ypač tinka dietinei ir sveikai mitybai.
 
Renkantis kalakutieną, galima patenkinti mėsos poreikį ir kartu sumažinti sočiųjų riebalų bei cholesterolio kiekį maiste, nesijaudinant, kad suvartojama per daug mėsos. Pavyzdžiui, norėdami sudeginti gautas kalorijas suvalgius 100 g kalakutienos filė reikia pusę valandos vaikščioti, norint sudeginti kalorijas, gautas suvalgius 100 g kiaulienos karbonado, tą patį laiką būtina intensyviai bėgioti.
 
Neretai pasitaikanti mitybos klaida, kuomet siekiama praturtinti patiekalų skonį visur beriant druską. Ji skatina įsidėti į lėkštę dar daugiau maisto, o žmonės tai supainioja su alkio jausmu. Žinoma, kad pati geriausia dietinė mėsa yra filė. Kalakutienos krūtinėlę galima ruošti įvairiausiais būdais: kepti, troškinti, rūkyti, virti, derinti su vaisiais ir daržovėmis, pagardinti bruknių, spanguolių ir pačiais įvairiausiais padažais.
 
Kalakutieną, kaip ir kitus patiekalus, reikėtų valgyti tuo pačiu metu ir, pagal galimybes, tris kartus per savaitę. Ši mėsa baltyminga ir maistinga, turinti aminorūgščių, B grupės, cinko, geležies, fosforo ir magnio mikroelementų. Be to, valgant kalakutieną gaunama iki 30 proc. paros normos vitamino B6, ne mažiau vitamino B12 ir beveik visa paros norma vitamino B3 arba niacino, kuris reikalingas baltymų, riebalų, angliavandenių visavertei medžiagų apykaitai, kuri įtakoja kūno apimtis.
Susiję straipsniai
Komentarai
audrone 2012-10-10 14:42
visai lengvai jauciuosi valgydama kalakutiena,negu karbonada koki