Mityba
Grįžti į sąrašą
Kaip priaugti svorio?

Kaip priaugti svorio?

Didesnė dalis populiacijos turi viršsvorio, todėl tie, kuriems svorio reikia ne atsikratyti, o priaugti, susilaukia mažai dėmesio. Kartais nesusimąstome, kad svorio priaugti gali būti lygiai taip pat sunku, kaip ir jo numesti. Jei esate per liesas ir nusprendėte keisti mitybą, pirmiausia reikėtų apsilankyti pas įvairius medicinos specialistus, kurie ištirs jūsų fizinę būklę ir galbūt atras priežastį, kodėl neauga svoris. Ką jums teliks daryti toliau, tai stengtis pakeisti mitybą.

Štai keletas veiksmų, kurių turėtumėte imtis pasiryžę padidinti kūno masę:

 

·        Kalorijos: kasdien mūsų organizmas turi gauti tam tikrą kalorijų kiekį. Kalorijų poreikis priklauso nuo individo amžiaus, lyties, ūgio, svorio ir fizinio aktyvumo lygio. Kad priaugtumėte svorio, jūsų organizmas turės gauti daugiau kalorijų, nei reikia esamam kūno svoriui palaikyti. Kad per savaitę priaugtumėte nuo pusės iki vieno kilogramo, turėtumėte prie šiuo metu suvartojamų kalorijų kiekio pridėti dar 500 ar 1,000 papildomų kalorijų.

 

·        Maistinės medžiagos:  Yra šešios svarbiausios maistinės medžiagos, kurios mūsų organizmui yra gyvybiškai svarbios: baltymai, angliavandeniai, riebalai, vitaminai, mineralai ir vanduo. Kiekvienas iš šių elementų atlieka skirtingas funkcijas, organizmas šių elementų turi gauti atitinkamais kiekiais. Minėtų maistinių medžiagų mes gauname su maistu ir vartodami maisto papildus.

 

Kad priaugtumėte svorio privalėsite su maistu gauti visų minėtų medžiagų, kurių yra:

 

·        Krakmole. Vartodami krakmolo turinčius produktus gausite daugiau kalorijų. Valgykite duoną, ryžius, makaronus, bulves, košes, pupeles, kukurūzus, žirnius drauge su daugeliu kitų mėgstamų patiekalų.

 

·        Riebaluose. Riebalų turinčio maisto produkto galėsite suvalgyti nedaug ir gausite nemažai jums reikiamų kalorijų. Tačiau venkite produktų, turinčių transriebalų ir vartokite tuos, kuriuose riebalai prisotinti mažiau arba visai neprisotinti. Puikus riebalų turintis ir sveikas užkandis tai riešutai, jais galite skaninti ir įvairius patiekalus. Labai svarbu valgyti maisto produktų, turinčių omega – 3 riebiųjų rūgščių, todėl į dienos racioną įtraukite riebesnės žuvies (lašišos, tuno, skumbrės, upėtakio, silkės ir sardinių), linų sėmenų sėklų ir graikinių riešutų. Atsargiai! Su riebalais nepersistenkite, nes kas per daug, tas nesveika. Riebalai turi sudaryti mažiau nei 30% jūsų dienos raciono.

 

·        Mėsoje. Mėsoje esantys baltymai tai raumenų statybinė medžiaga. Valgykite vištieną, kalakutieną, jūros gėrybes, kiaušinius, kiaulieną, sūrį ir jautieną.

 

·        Pieno produktuose. Į svorio priaugimo mitybos planą įtraukite neriebų pieną ir jogurtą. Užkandžiui puikiai tiks jogurtas su riešutais ar linų sėmenų sėklomis.

 

·        Daržovėse. Nesvarbu, kad daržovių reikalingumas organizmui labiau akcentuojama tiems, kurie turi antsvorio, jas svarbu valgyti ir svorio norintiems priaugti žmonėms, todėl, kad daržovėse gausu vitaminų. Atminkite, jog subalansuota dieta turi pasižymėti įvairove.

 

Kaip dažnai valgyti?

Norintiems priaugti svorio mitybos specialistai pataria valgyti kas kelias valandas. Taip jau yra, kad per mažai sveriantys žmonės dažnai pamiršta pavalgyti, todėl norėdami, kad jūsų mitybos planas nenueitų perniek, palikite  žinutę savo telefone ar pasikabinkite raštelį ant šaldytuvo, kas primins jog nustatytu laiku turite pavalgyti.

 

Maisto papildai

Jei nepavyksta gauti papildomaų kalorijų iš maisto, galbūt jums padės specialių papildų vartojimas, kuriuos turėsite išgerti arba suvalgyti tarp pagrindinių valgymų. Tačiau atminkite, jog tai nėra taip sveika , kaip gauti papildomų kalorijų iš natūralių maisto produktų.

 

Svorių kilnojimas

Niekas taip gerai nepadeda užsiauginti raumenų kaip svorių kilnojimas. Jei nesate tikri, kaip tinkamai ir efektyviai kilnoti svorius, dirbkite drauge su treneriu, kuris atsižvelgdamas į jūsų užimtumą ir poreikius sudarys specialią programą.

Jei jums ne tik reikia, bet ir patys norite priaugti svorio, nesibaimindami galite vadovautis minėtais patarimais. Jei per kelis mėnesius jums nepavyko priaugti bent keleto kilogramų, galbūt reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju dietologu, kuris sudarytų individualią mitybos programą.

 

Šaltinis: www.medicinenet.com

Susiję straipsniai
Komentarai
2011-10-16 19:16
<3
2012-01-30 02:36
2012-02-25 14:59
2012-02-25 15:00
2012-02-25 15:12
2012-02-25 15:12
:'(
Telepaska 2012-04-02 13:37
O jei mano ugis 173 o svoris 56 tai kiek dar priaugt reiketu?
adsad 2012-04-04 15:18
mano ugis 180 svoris 55 dar blogiau
modesta 2012-04-05 14:25
mano ugis 160 o sveriu tik42kilogramus ka man daryti
JE 2012-04-12 21:22
JE!!
o je 2012-04-12 21:23
OO JEEE!
Gabija 2012-04-18 23:28
Man krc 14m ugis 1.58 sveriu tik 37 ...
iveta 2012-04-22 13:35
Mano ugis 1.40 sveriu 27....ka man daryti?
Vince 2012-04-22 21:20
Krc, ka man daryt ? man yra 17metu,mano ugis yra 189cm ir sveriu 65kg...
Matas 2012-04-29 19:32
Man yra 14 metu ugis 156cm o sveriu tik 35 :'(
:(( 2012-05-20 19:36
traumos.. jusu svoris dar padorus... o mano ugis 175 sveriu 40 kg : ((
dwd 2012-05-23 14:16
mano 180 ir sveriu 57... ((
Argon 2012-05-28 12:01
Galiu papasakoti kaip priaugti svorio, tik problema ne tame kaip jo priaugti o kaip ji priaugus išlaikyti. Kad pasikelti svorį turint "reaktyvinę" medžiagų apykaitą, reikia prie to ką normaliai per dieną suvalgote, dasidėti dar apie 2500 - 3000 kalorijų. Riešutai bet kokie - 100gr - 900 kalorijų... riešutų sviestas - 660 kal, saldi varškė 180gr - 400kal, bananas - 100 kal, geriamas jogurtas 900gr - 800 kal. šokoladas 100gr - 600 kal. linų, riešutų, sezamo aliejus 10gr - 100kal. dar sausainiai, chalva ir viskas kas kaloringa. Kaip, kiek ir ko valgysit jums spresti. Jei kas dieną išlaikysit bent 2500kal, garantuoju, kad per savaitę svoris padidės nemažiau 1 kg. suvartojant 3000kal - 1.5 - 2 kg. Priauginės aišku riebalai, teks juos versti į raumenis vaikštant į sporto salę. Čia paprasčiausias variantas. Sportuojantiems labai tiktu dadėti Baltymų kokteilius tokius kaip Mega Mass ar panašius kur prekiauja Maistas Sportui, tik kad jie ganėtinai brangūs. Tada nebūtų tokio apkrovimo riebalais. Aplamai toks svorio prisiauginimas kainuoja nemažai pinigų. Jei bus klausimų: soleadas9@gmail.com
2012-06-02 22:19
majuxa 2012-06-13 17:04
mano ugis 168 o sveriu 42
2012-07-02 23:37
2012-07-02 23:37
Gabija 2012-08-30 11:21
O mane visi lenta laiko.. Mano ugis 180, sveriu 56. Bet, yra ir subiniuks, ir krutine. nesuprantu kas jiem negerai. Taip, yra zmoniu kuriems as patinku, bet vistiek kompleksuoju..
Karinosius 2012-09-03 17:08
Man 14 sveriu 45 is niekaip nesustoreju
Jule 2012-09-08 14:28
Man 21 m. Nuo paauglystės kompleksuoju dėl mažo svorio, aplink girdėdavau tik pašaipas: ,,degtukas,,; ,,lenta,,.... Ilgą laiką svėriau apie 45-47 kg, mano ūgis 172 cm. Neseniai pradėjau gerti maisto papildus - alaus mieles, jau po dviejų savaičių pastebėjau, kad krūtinė tapo stangresnė, putlesnė, padidėjo apetitas, todėl daugiau valgau. Nustebau, kai pasisvėriau ir pamačiau, kad sveriu 50 kg nesitikiu, kad greit priaugsiu svorio, bet pradžia gera.
as 2012-09-11 22:23
kieno 160 ir sveria 42 kg o kieno 170 ir sveriu 45 ;/ ir wis baisu ....atrodo ir valgau gerai ir sportuoju ir va dabar reikia specialiu grafiku mitybos atidziau rinktis maista ir panasiai , tikiuosi pades internete rasti patarimai ir gydytoju konsultacijos. ne wisgi kad ir kaip lieknumas veza kai kuriuos protingus ir subrendusius vyrukus, man kaip merginai norisi didesnes krutines ka gi sekmes man ir wisiem kitiem priaugant sworio