Dieta
Grįžti į sąrašą
Lieknėjame ne dienomis, o valandomis

Lieknėjame ne dienomis, o valandomis

Jei Jūs ruošiatės atsikratyti papildomų kilogramų, tai svarbu ne tik, KĄ Jūs valgote, bet ir KADA valgote.

 

Ideali pertrauka tarp valgymų yra trys valandos. Valgote dažniau – ir nutukimo rizika didėja. Valgote rečiau – ir Jus kankina alkis, lėtinantis medžiagų apykaitą ir nenumaldomai skatinantis užkąsti kokio nors greito maisto.
 
Netolygus maitinimasis – su per ilgomis arba per trumpomis pertraukomis – mūsų organizme sukelia tikrą stresą. Nereguliari mityba gali tapti nutukimo priežastimi todėl, kad:
 
1. Kyla spontaniškas noras ką nors suvalgyti, dažniausiai kokį šokoladą, traškučių ir pan.
2. Sulėtėja medžiagų apykaita.
3. Persivalgoma.
4. Padidėja hormono kortizono, atsakančio už svorio augimą, lygis.
5. Atsiranda dėl alkio kylantys skausmai.
6. Vargina chroniškas nuovargis.
7. Irzlumas, nuotaikų kaita ir depresija tampa gyvenimo palydovais.
 
Todėl taip svarbu stengtis tarp valgymų laikytis trijų valandų intervalo. Dienos maitinimosi planas galėtų būti panašiai toks:
 
7:00 – Pirmi pusryčiai.
10:00 – Antri pusryčiai.
13:00 – Pietūs.
16:00 – Pavakariai.
19:00 – Vakarienė.
 
Pusryčiai – svarbiausia grandis dienos mityboje. Pusryčiai turi būti praturtinti baltymais, į juos reiktų įtraukti, pavyzdžiui, kiaušinius, varškę arba kitus pieno produktus, kalakutieną. Jei jūs negalite išgyventi be angliavandenių, suvalgykite pusryčiams šviežią vaisių arba šiek tiek dribsnių.
 
Antrieji pusryčiai turi būti lengvi, per juos venkite daug angliavandenių turinčių produktų. Jei Jūs šiuo metu dar ne labai išalkote, vis tiek stenkitės užkąsti, bet apsiribokite kefyro ar kokių nors vaisių sulčių stikline.
 
Pietūs turi būti subalansuoti, juose būtinai turi būti baltyminių produktų (mėsos, žuvies arba paukštienos) ir truputi naudingų angliavandenių, geriau kad jie būtų daržovių ar grūdinių kultūrų pavidalu. Naudinga ir šiek tiek gerųjų riebalų, esančių alyvuogių aliejuje, riešutuose arba avokade.
 
Per pavakarius galima suvalgyti šiek tiek angliavandenių, geriausia, kad tai būtų vaisiai, košė arba, ką jau padarysi, neskaldytų grūdų bandelė.
 
Kaip ir pietums, maistas vakarienei, turi būti pilnavertis ir subalansuotas. Po vakarienės prasideda taip vadinama „Pavojaus zona“. Dėl potraukio valgyti šiuo metu kaltas psichologinis, o ne fiziologinis alkis. Prie šaldytuvo Jus traukia tik noras pakelti sau nuotaiką. Jei Jūs nusiteikėte numesti svorio, niekada nevalgykite „Pavojaus zonos“ metu.
 
Žinoma, toks planas gali turėti – ir turės – išimčių, bet Jums bus lengviau atsikratyti nereikalingų kilogramų, jei kasdien stengsitės jo laikytis. Keliaudami ar darbe turėkite po ranka kokį nors produktą – jogurto indelį ar bananą, kurį galėtumėte suvalgyti per antrus pusryčius arba pavakariams.
 
Jūs galite keisti tokį dienos mitybos išplanavimą ir derinti jį prie savo gyvenimo ritmo, bet intervalas tarp valgymų turi išlikti tas pats – trys valandos. Turėkite omeny, kad kuo ankščiau pradėsite valgyti, tuo geriau. Ankstyvi pusryčiai paskatina metabolizmą, suteikia energijos visai dienai. O paskutinį kartą valgyti reiktų ne vėliau, kaip 20:00. Jei vėlyvą vakarą ar prieš miegą labai kankina alkis, galima išgerti tik nesaldaus kefyro ar jogurto stiklinę. Paprastai to visai pakanka, kad numaldytumėte tikrą, o ne psichologinių priežasčių sukeltą alkį.
 
Viena iš pagrindinių problemų, su kuria dažnai susiduria lieknėjantys „valandomis“ – tai alkis belaukiant kitos progos pavalgyti „teisingu laiku“. Dažniausiai taip būna tada, kai Jūs praleidžiate savo laiką, ar maistas buvo labai nekaloringas arba nepilnavertis. Pasistenkite į kiekvieną valgymą pagal planą įtraukti baltyminių, grūdinių produktų ir pakankamą kiekį ląstelienos. Toks rinkinys ilgam nukels alkio pradžią. Ir nepraleiskite valgymų, norėdami „sutaupyti“ kalorijas. Taip valgydami Jūs tikrai neatsilaikysite ir sekantį kartą „prarysite“ daug daugiau kalorijų nei derėtų.
 
Jei Jūs maitinatės teisingai, bet visgi tarp valgymų jaučiate alkį, dėl to kaltas gali būti skysčių trūkumas organizme. Gerkite daugiau vandens, troškulys labai dažnai maskuojasi alkiu. Jei tai Jums būtina, vandens gerkite iki 2 l per dieną.
 

Susiję straipsniai
Komentarai
2011-10-29 17:43
2012-10-10 15:45