Mityba
Grįžti į sąrašą
Nori būti liekna ir sveika, nevartok druskos

Nori būti liekna ir sveika, nevartok druskos

Tiesa ta, kad svoris nuo druskos nei auga, nei krenta. Pačioje druskoje netgi nėra kalorijų. Kodėl gi tada papildomų kilogramų norintiems atsikratyti žmonėms siūloma nebevartoti druskos? Paprasčiausiai, suvartojus daug druskos laikinai padidėja kūno svoris, nes organizme susilaiko skysčiai. Ir atvirkščiai, ėmus vartoti mažiau druskos arba visai liovusis ją vartoti, kūno svoris laikinai sumažėja, nes iš organizmo lengviau pasišalina skysčiai.

Įdomu tai, kad daugelis dietų, žadančių, jog greitai neteksite varžančių kilogramų, savo meniu nepateikia maisto produktų, kuriuose yra druskos arba siūlo meniu su nedideliu druskos kiekiu. Štai kodėl tokių dietų pagalba svorio netenkame daugiausiai skysčių sąskaita, o pradėjus valgyti druskos savo sudėtyje turinčius produktus svoris grįžta.

 

Įspėjamasis žodis                                                                                        

Tikriausiai straipsnio pradžia privertė pamanyti, jog vienintelis neigiamas dalykas druskoje yra tas, kad ją vartojant sunkiau atsikratyti papildomų kilogramų. Tiesą pasakius, mityba, kurioje gausu druskos gali paveikti ne tik kūno svorį, bet turi įtakos ir kraujo spaudimui. Be to, ar žinojote, kad svoris auga arba nekrenta ne nuo pačios druskos, o nuo maisto produktų, kuriuose pastarosios yra. Juk druskos gausa dažniausiai pasižymi kaloringas, mažai skaidulų turintis, perdirbtas maistas, kuriuo prekiaujama greito maisto restoranuose, o taip pat ir prekybos centruose. Jei tvirtai laikotės dietos, pasižyminčios nedideliu druskos kiekiu, tikriausiai jūsų suvartojamame maiste yra mažiau kalorijų, jis sveikesnis, todėl ir netenkate papildomų kilogramų.

 

Druska prieš natrį

Dedame valgomosios druskos (natrio chlorido) gamindami maistą arba tiesiog gardiname žalias daržoves ir t.t., kad išryškintume maisto skonį. Pramonės maisto gamintojai druskos dažnai deda dideliais kiekiais, kad sugrąžintų perdirbtam maistui prarastą skonį ir padėtų jam užsikonservuoti. Tačiau kai žvelgiame į maistinę sudėtį, pateiką ant produkto etiketės, matome parašytą natrio kiekį.

Nors šie terminai dažnai sukeičiami, druska ir natris nėra vienas ir tas pats. Natris, kuris natūraliai randamas daugelyje maisto produktų, susideda iš apytiksliai 40% valgomosios druskos. Todėl į maistą dedame papildomai druskos ir druskos kiekis maiste padidėja dar 40% procentų.

 

Kodėl vartojant druską susilaiko skysčiai?

Mūsų organizmas pasikliauja elektrolitais, dažniausiai natriu ir kaliu, kurie palaiko elektrinius impulsus, kontroliuojančius mūsų kūno funkcijas. Kad organizmas tinkamai funkcionuotų , svarbu, kad šių elektrolitų koncentracija kūne išliktų stabili.

Organizme padaugėjus elektrolitų, mus ima troškinti, todėl geriame daugiau vandens, kad susigrąžintume reikiamą elektrolitų koncentraciją. Štai kodėl baruose ir kavinėse dažnai tiekiami nemokami sūdyti riešutai ir kitos sūrios užkandėlės. Druska ima troškinti ir perkame daugiau gėrimų. Kai išgeriame reikiamą kiekį vandens, inkstai gali palaikyti tinkamą elektrolitų koncentraciją kraujyje nuolatos padidindami arba sumažindami poreikį vandens suvartojimui. Todėl suvartojamo vandens kiekis taip pat gali turėti įtakos kraujo spaudimui.

Vanduo taip pat dalyvauja kraujotakos sistemos veikloje. Osmozės proceso metu, vanduo plūsta iš mažiau druskingos aplinkos į labiau druskingą aplinką, kad subalansuotų druskingumo lygį. Suvartojus nemažą kiekį druskos daugiau vandens per kraujotakos sistemą patenka į mūsų  poodinius sluoksnius, todėl atrodome patinę. Tikriausiai visi žino tą būseną, kai sunku nusimauti žiedą. Ėmus vartoti mažiau druskos įvyksta priešingas procesas ir patinimas dingsta.

 

Druska ir aukštas kraujo spaudimas

Kai kurie žmonės yra jautrūs druskai, o tai reiškia, kad suvartojus druskos pakyla kraujo spaudimas. Aukštas kraujo spaudimas arba hipertenzija tai svarbus rizikos faktorius, galintis sukelti širdies smūgį.

 

Šaltinis: www.caloriesperhour.com

Susiję straipsniai
Komentarai
2011-10-23 18:52
:'(<3
Liberta 2011-10-26 14:55
nebevartosiu visiškai druskos! :}
2011-10-28 16:14
2012-04-19 17:18
<3
Rita 2012-04-22 13:50
nesamoningas staripsnis, kuri perskaicius net du kartus nesupratau tai druska butina vartoti ar butina nevartoti???? seip as nevartojau druskos viena menesi ir ka galiu pasakyt svoris nukrito bet atsirado daug sunkesniu problemu apie kurias jus ne nekalbat siame straipsnyje. tad neidelizuokite druskos nevartojimo zmogus privalo i diena bent 5 gramus gauti druskos, kitaip kraujyje nebeliks vandens atsiras mieguistumas ir daug kitu dalyku, is organizmo pasisalins vanduo.