Mityba
Grįžti į sąrašą
Norite sulieknėti? Išeikite iš „komforto zonos“

Norite sulieknėti? Išeikite iš „komforto zonos“

Būti lieknomis nori jei ne visos, tai jau tikrai didžioji dalis moterų. Bet iš tiesų, kodėl lieknų moterų yra taip ne daug? Kodėl minios damų vakarais lekia ne į treniruočių sales, o prie televizoriaus ekrano, ir dar su sausainių lėkšte rankoje? Kodėl noras sulieknėti labai retai perauga į tikrą veiksmų programą? Viena iš kaltininkių – komforto zona.

 

Komforto zona – kas tai?

Tokią zona turi kiekvienas. Tai vieta arba būsena, kurioje būdami jaučiamės saugiai ir jaukiai. Žmogus taip jau sutvertas, kad jo pasąmonė visada siekia komforto, įprastos (priprastos) būklės. Todėl žmogus savo komforto zonoje tiesiog nieko nenori keisti. Netgi jei ir ne viskas jam tenai patinka, jis vis tiek įsikibęs laikosi savo įpročių. O juk, kad sulieknėtumėme, kaip tik reikia keisti savo įpročius, gyvenimo ir mąstymo būdą, o tai reiškia, turime išeiti iš komforto zonos. Daugumos žmonių gyvenime ši komforto zona yra jų namuose, dažniausiai, ant sofos priešais televizorių. Būtent čia mes ateiname po įtemptos darbo dienos, kad atsipalaiduotumėme ir atsikratytumėme streso. Pabandytų kas nutempti mus nuo tos sofos, priverstų apsivilkti sportines kelnes ir lieptų eiti į sporto salę – ir mes tuoj pat pasijaustumėme kaip žuvis, išmesta į krantą. Dėl to, kad netektumėme savo patikimos komforto zonos. Štai kodėl daugumos antsvorį turinčių žmonių noras atsikratyti svorio ir sulieknėti taip ir lieka tik noru.

 

Kaip išeiti iš komforto zonos?

Tai štai, jei jūs norite veikti, vystytis, sulaukti sėkmės, ar galų gale, sulieknėti, jums reikia išeiti iš tos nelemtos komforto zonos. Tada ir tik tada jūs galėsite pasikeiti. Juk keisdami savo aplinką, mes keičiamės patys. Nors ilgalaikis stresas organizmui yra kenksmingas, trumpalaikis „papurtymas“ jam bus tik į naudą.. Atsiminkite, kad vystymąsis visada pritraukia sėkmę. Išėjimas iš komforto zonos pertvarko viso organizmo veiklą: pagerina medžiagų apykaitą, stiprina imunitetą, suaktyviną ląstelių energetiką, pažadina slaptus organizmo resursus. Be abejo, išėjimas iš komforto zonos nebus malonus. Todėl, jei jūs norite imtis tikrų veiksmų, turite būti pasiruošę, kad teks patirti kažkokių nepatogumų arba, mažiausiai, pasijusti neužtikrintai. Bet yra ir gera naujiena: ši tarpinė būklė – laikina ir tęsiasi ne ilgai. Juk savo komforto zoną galima plėsti. Jie jūs visgi „užminsite ant gerklės“ savo komfortui ir pradėsite kasdien arba kas antrą dieną lankytis sporto salėje, tai greitai priprasite prie tokios rutinos, ir jums net pradės patikti tai, ką darote. O tai reikš, kad į jūsų komforto zoną dabar įeina ir sporto klubas. Kad taip įvyktų, tereikia pačioje pradžioje turėti šiek tiek daugiau vidinės disciplinos.
Iš komforto zonos išeiti galima skirtingais būdais: darant kažkokias fizines, protines, emocines, socialines ir t.t. pastangas.

 

Pažadinkite savo kūną

Žmogaus organizmas yra linkęs greitai priprasti prie rutinos – tokių pačių fizinių veiksmų ir pratimų rinkinio. Užsiimdamas neįprasta sau veikla, organizmas pradeda deginti daugiau kalorijų. Pabandykite paieškoti naujų savo fizinių galimybių ribų ten, kur tai įmanoma. Kodėl gi nemetus organizmui iššūkio ir neprivertus savęs daryti rytinę mankštą arba kasdienę gimnastiką? Tegu ir pačią paprasčiausią ir trumpą. Kadangi jūsų organizmas dar bus nepripratęs prie naujos veiklos ir apkrovų iki tol „nenaudingoms“ raumenų grupėms, tai jis dirbs su dviguba jėga, be to tokią būklę išsaugos dar ilgą laiką po treniruotės. Vidutiniškai kas 6 savaites, atsižvelgdami į savo organizmo reakciją (gal jis jau priprato ir prie naujos būklės?), išeikite iš „komforto zonos“: greitinkite tempą, didinkite krūvius ir pratimų amplitudę. Trumpiau kalbant, neleiskite raumenims „užsnūsti.
Jei jūs jau sportuojate, pabandykite iš „komforto zonos“ išeiti kitaip: pradėkite lankyti šokius, baseiną, dažniau eikite pasivaikščioti, rimčiau užsiimkite kokia nors konkrečia sporto šaka, pavyzdžiui, tenisu. Susitarkite patys su savimi, kad kasdien į darbą eisite nors kokią nors kelio dalį pėsčiomis arba lipsite laiptais, o ne kilsite liftu.

 

Pažadinkite savo protą

Norint sulieknėti yra taip pat būtina sugebėti išeiti iš protinės ir emocinės komforto zonos. Jums nepavyks atsikratyti papildomų kilogramų, jei pasąmonėje jūs to bijote arba iš tikrųjų nenorite skirti energijos reikalaujančių pastangų. Štai todėl jūs ir nukeliate kiekvieną dieną dietos pradžią „rytojui“ arba iki Naujų metų. Kad atsikratytumėte baimių, iš pradžių jas reikia pripažinti. Nustokite save įtikinėję „Aš ir taip graži“, „Mano pilvuko niekas nemato“. Žengdami teisinga kryptimi nors ir nedidelius žingsnius ir tikindami save, kad turite pasikeisti, jūs galite palaipsniui nugalėti savo abejones.

 

Išėjimas iš socialinio komforto zonos

Žinoma, labai malonu gerti arbatą su drauge, kuri dievina pyragėlius ir visada kepa skanius tortus. Bet toks bendravimas neišvengiamai jus trauks atgal į komforto zoną. Todėl plėskite savo bendravimo ratą. Pasistenkite rasti draugių, kurios taip pat siekia sulieknėti, pavyzdžiui, sporto salėje arba interneto forumuose. Lieknėti ar sportuoti bendraminčių grupėje yra ne tik lengviau ir maloniau, be to jūs dar turėsite ir moralinę paramą tuo atveju, jei jus staiga vėl pavilios „komforto zona“.

Susiję straipsniai
Komentarai
2012-11-11 12:32
<3