Dieta
Grįžti į sąrašą
Skaičiuojame kalorijas

Skaičiuojame kalorijas

“Suvartoju tik 1200 kalorijų per dieną, tačiau kilogramai nejuda iš vietos! Tai neteisinga. Greičiausiai kažkas blogai su medžiagų apykaitos sistema.” Jei ir Jūs kada nors taip jautėtės ar jaučiatės, esate ne viena. Nepakaks to, kad nusivylusios savimi dietos besilaikančios moterys ir merginos liautųsi skaičiavusios kalorijas. Jei negalite sumažinti kūno svorio suvartodamos menkas 1200 kalorijų per dieną, kam vargintis stengiantis? Tai ne jūsų kaltė; tiesiog jūs turite lėtą medžiagų apykaitą. Veikiausiai taip daugelis ir galvoja.
O kaip yra iš tiesų? Ar tikrai milijonai žmonių turi neįprastai lėtą medžiagų apykaitą? Gerai žinomi nutukimo tyrinėtojai pastebi: jei turite pacientą, kuris tvirtina, kad negali atsikratyti antsvorio suvartodamas 1200 kalorijų per dieną, apgyvendinkite jį tyrimų kambaryje ir maitinkite iki 1200 kalorijų per dieną. Galime patikinti, jis atsikratys antsvorio. Kitaip sakant, problema dažniausiai yra ne lėta medžiagų apykaita, o menkos žinios apie kalorijas.


Žmonės dažnai nemoka skaičiuoti kalorijų


Žinių apie kalorijas tyrimai parodė, kad vartotojai nemoka apskaičiuoti produktų kalorijų skaičiaus. Ir nenuostabu. Duomenys apie kalorijas, riebalus, baltymus ir kitus maistinius komponentus buvo surinkti daug metų atgal, paremti porcijos dydžiu kuris dažnai yra nedidelis ir tikrai neatitinka šių dienų standartų. “Porcija” naminio kepsnio – 113g, atrodo be galo mažytė prieš 340g kepsnį patiekiamą tradiciniame kepsnių restorane. Maistinių medžiagų kiekis, nurodomas ant gaminio pakuotės taip pat tiksliai neinformuoja vartotojų, kiek kalorijų iš tiesų jie suvartoja. Tyrimai parodė, kad žmonėms patinka skaityti maisto etiketes, tačiau jie vis tiek nevengia kaloringų produktų. Skonis vis dar valdo maisto pasirinkimą. Kiti tyrimai parodo, kad žmonės linkę valgyti viską, kas jiems patiekiama, nesvarbu ar porcijos yra kuklios, ar per didelės. Mokslininkams pavyko apgauti netgi pačius mitybos specialistus, kurie persivalgė gavę po didelį dubenį skanių ledų. Todėl nieko nuostabaus, kad dietos besilaikantiems sunku išsitekti su 1200 kalorijų per dieną, kai aplinkui tiek daug skanaus maisto.


Kodėl 1200 kalorijų per dieną?


1200 tai nėra magiškas skaičius. Tiesiog kadaise buvo nustatytas toks kalorijų režimas ir ši tradicija išliko. Tiesa ta, kad dauguma moterų lengvai galėtų lieknėti suvartodamos ir po 1500 kalorijų per dieną, o vyrai net 1800. Svoris krenta tada, kai išeikvojama daugiau energijos, nei jos gaunama su maistu, tad jei griežtai mankštinatės kiekvieną dieną, lengvai lieknėsite ir su 1500 kalorijų. Tačiau jei daugiau sėdite, nei aktyviai judate, net ir suvartodamos varganas 1200 kalorijų per dieną lieknėsite ilgiau.


Ar galite patikėti, kad 1200 kalorijų gali turėti:


•    1 dėžė ledų.
•    120 didelių bulvių traškučių.
•    4 bandelės be įdaro.
•    30 puodelių šaldytų brokolių (be padažo).
•    3 puodeliai dribsnių.
•    8 skardinės limonado.
•    11 didelių obuolių.


Išvada


Ant pakuočių nurodytas ne tik produkto maistingumas, bet ir kalorijų kiekis. Išmokite skaityti šią informaciją. Jei seniau bandėte laikytis 1200 kalorijų mitybos režimo, tačiau nepavyko numesti svorio, gali būti, kad suvartadavote daugiau kalorijų, nei jums atrodė. Be to, dauguma dietos besilaikančių nė nepastebi, kad užkandžiauja tarp valgymų arba kartais išgeria alkoholinių gėrimų, kas tikrai nepadeda atsikratyti antsvorio. Atminkite: latte kava darbo pertraukėlės metu, saldainiukas nuo bendradarbės stalo, energijos teikiantys gėrimai treniruočių metu, kelios gruzdintos bulvytės iš vaiko lėkštės – visa tai papildomos kalorijos, kurias taip pat reikia skaičiuoti. Labai lengva pakliūti į kalorijų spąstus. Jei norite mėgautis tokio pobūdžio užkandžiavimais, įtraukite juos į dienos kalorijų normą. O svarbiausia, sumažinkite kūno svorį išmokę skaityti ant maisto produktų pakuočių pateiktą informaciją.

 

Šaltinis: www.thedietchannel.com


 

Susiję straipsniai
Komentarai